Word gast van de fractie

Ontdek of raadswerk iets voor jou is!
Altijd al eens willen weten wat een raadslid van de ChristenUnie doet in de gemeenteraad? Ben je benieuwd hoe besluiten genomen worden? Vraag je je af of de gemeentepolitiek en raadswerk iets voor jou is? Grijp dan nu je kans en word gast van de fractie van de ChristenUnie Hengelo!

Hoe werkt het?
Je kijkt en doet een aantal weken mee met de fractie. Omdat de gemeenteraad in principe om de 2 weken vergadert, duurt je meekijkperiode doorgaans 3 weken:

• Week 1: Fractieoverleg op maandagavond ter voorbereiding van de politieke markten en de raadsvergadering de week erop.
  • Week 2: Bijwonen van een of meer politieke markten op dinsdagavond en de raadsvergadering op woensdagavond.
  • Week 3: Fractieoverleg op maandagavond met een terugblik en evaluatie.

Je kijkt in deze periode mee met ons raadslid Susanne van den Beukel en eventueel ook met fractievertegenwoordigers Herman Groeneveld en Gerrit Jan de Wilde. Herman en Gerrit Jan zijn bevoegd om de ChristenUnie Hengelo te vertegenwoordigen bij politieke markten. Bij je aanwezigheid bij de politieke markten houden we waar mogelijk rekening met je interesses en kennisgebieden.

Aanmelden?
Stuur een mail naar fractie@hengelo.christenunie.nl. Dan nemen we snel contact met je op om af te stemmen welke periode je mee gaat kijken.

Na je meekijkperiode
Na afloop van de meekijkperiode kun je aangeven of je betrokken wilt blijven. En zo ja, op welke manier. Het kan natuurlijk ook dat je ontdekt dat de gemeentepolitiek niets voor jou is. Dat is uiteraard ook prima, daar is deze ‘snuffelstage’ immers voor bedoeld.

Handige link
Check de vergaderagenda van de gemeente Hengelo voor de data van de komende politieke markten en raadsvergaderingen.

Poster